joi, 22 martie 2012

Să-nvăţăm să învăţăm!...


Dragele mele, am ales să vă propun aceste reguli de conduită intelectuală, pentru că mie mi-au atras atenţia deîndată ce le-am descoperit într-o carte şi de-atunci, de printr-a şaptea, mi s-au părut foarte importante pentru un învăţăcel. Şi, mărturisesc, chiar le folosesc... Pentru că eu mă ghidez după aceste precepte/sfaturi şi pentru că voi sunteţi dragele mele Prinţese, m-am gândit să vi le împărtăşesc şi vouă, cu speranţa că şi voi le veţi urma: 
  10 reguli pentru orice elev care se respectă

Pentru început, vă propun sfatul paradoxal şi îndrăzneţ al unei personalităţi: 
1. “Singura cale de a descoperi limitele posibilului este de a merge dincolo de ele, în imposibil.” - afirma Arthur C. Clarke, iar alături de îndemnul său, vă propun mai departe câteva reguli de bază care ne ajută să ne îmbunătățim memoria:
2. Focalizați-vă întreaga atenție asupra a ceea ce vreți să rețineți.
3. Scrieți informațiile pe care vreți să le memorați.
4. Căutați să găsiți întotdeauna semnificația lucrurilor pe care doriți să le memorați.
5. Grupați în clase semnificative ideile de reținut. 
6. Citiți având întotdeauna un pix de culoare roșie în mână, subliniind lucrurile care merită să fie memorate. 
7. Realizați vizualizări picturale. Mai precis: vizualizați în mod pictural pagina respectivă. 
8. Învățarea pe capitole sau secțiuni este mai bună decât învățarea globală.  
9. Memorați prin repetare intensivă. 
10. Nu încercați să memorați ceva dacă vă simțiți obosit,bolnav,tensionat sau nervos. 

E un decalog ale cărui principii chiar funcţionează, pe cuvânt şi... pe-ncercate!! Acestea fiind zise, închei, mai emoţionată decât credeam şi decât mă ştiţi, prima mea postare. 
Cu drag, Georgiana Porancea
   
  






3 comentarii:

  1. Bravo, Georgy! Ai văzut că, dacă vrei, poţi?! Data viitoare va ieşi mai bine şi, sigur, mai original! Oricum, ideea ta este salutară, chiar dacă vreo două-trei dintre reguli nu mi-s pe plac, adică nu le-am aplicat pe vremea când... mai învăţam. Cred, fetelor, că nu e rău să le luaţi în serios şi să căutaţi să le încercaţi voi singurele valabilitatea! S-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari Georgi !
    Promit ca o sa incerc cat mai multe dintre aceste reguli.
    Astept urmatoarea postare !

    XOXO,
    Ana <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă mulțumesc mult...mă bucur că a dat bine la public...promit că data viitoare va fi mult mai bine...
    Pe curând,Georgi :*

    RăspundețiȘtergere