miercuri, 20 iunie 2012

Punct şi... de la capăt!

S-a terminat clasa a IX-a şi prinţesele au trecut testul... pufului, de-acum pot zbura!! Cu mici excepţii, anul şcolar al debutului în liceu, cred eu, s-a încheiat cu rezultate bune (care, evident!, puteau fi foarte bune) şi micile disfuncţionalităţi le vom pune (nu-i aşa?) în seama emoţiilor inerente începutului de nouă etapă a vieţii, la un profil deloc uşor, care, odată cu trecerea timpului, îşi va impune noi şi noi exigenţe, necunoscute altor liceeni. Derapaje disciplinare - zic eu, dinafară... - n-au fost.
Cel mai important lucru este că prinţesele au reuşit să închege un colectiv, o comunitate în care primordial îmi pare a fi imboldul prieteniei, dorinţa de a se sprijini una pe alta, la greu, refuzul micilor grupuscule cu etichete dintre cele mai neaşteptate ("tocilarele", "cochetele", "chiulangiţele", "superioarele" etc., etc.), întrajutorarea. Mi-e teamă să le laud prea tare pe elevele mele, aşa că închei acest paragraf cu urarea de fi şi pe mai departe o echipă, un grup sudat, acţionând sub semnul devizei muschetarilor... Prinţesele să fie mereu de partea Binelui!
A zecea, clasa a doua, cum în zic eu, înseamnă altceva (cel puţin la disciplina pe care o predau): mai multă muncă, mai multă concentrare, mai multă încredere în forţele proprii şi, în primul rând, dorinţa de a se "antrena" pentru meseria de dăscăliţe, cultivarea iubirii pentru cei mici şi dornici de noi şi noi cunoştinţe.
Dragele mele, vă aşteaptă o binemeritată vacanţă, bucuraţi-vă din plin de ea şi, nu uitaţi!, blogul vă stă la dispoziţie ca mijloc de comunicare, chiar şi pe timpul verii! Liber la distracţie, la bucurii extraşcolare, la lectură... de voie! Bucuraţi-vă din plin de adolescenţă!
Eu, şi nu numai eu, vă aştept cu drag în toamnă!

4 comentarii:

  1. Am ascultat cu atenție prezentarea situației statistice și-s foarte afectat de realitatea... deloc roz princiar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi nici cu prietenia indestructibilă nu stăm tocmai bine, de vreme ce am văzut azi, într-un moment în care bună parte din clase mergea la un suc, să marcheze festiv sfârşitul de an, două prinţese stinghere şi necăjite că, iată, ele s-au împrăştiat care încotro la sfârşitul festivităţii... Nici vorbă de nevoia de a fi împreună, la o vorbă, o glumă... Şi-aici tre' lucrat!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar răspundeţi!! Asumaţi-vă una răspunderea unei posibile explicaţii!

      Ștergere
  3. Ehh...tare mai eram entuziasmate ca era ULTIMA ZI! Asta ne-a facut sa ne imprastiem care unde a vazut cu ochii! Dar tot ne-am luat "La revedere!" intr-un mod placut! Ba chiar eu am fost prezenta cand ne-am strans in brate, ne-am urat vacanta placuta si ne-am pupacit! Cu siguranta asta a fost inainte de aceea zis "imprastiere". Adevarat, mai avem de lucrat!!!

    RăspundețiȘtergere